داداپ با داداپ حقتو داد بزن داداپ
خدمات حقوقی داداپ

وکیل خانواده

  0
 3450

با توجه به جایگاه ویژه خانواده در اجتماع و اینکه سلامت فرد و جامعه در گرو سلامت خانواده است،  پیش از هر اقدامی در خصوص دعاوی خانوادگی، نیاز به یک فرد آگاه و متخصص به شدت احساس می‌شود. هیچ شخصی بهتر از یک وکیل خانواده مجرب نمی‌تواند مسائل مرتبط با خانواده مانند طلاق، نکاح، نفقه، مهریه، حضانت و ... را حل و فصل کرده و ما را در بهترین مسیر قرار دهد. فردی که محرم اسرار موکل بوده و می‌توان به وی اعتماد کرد. در این مطلب در مورد مزایای استفاده از وکیل خانواده و انتخاب بهترین وکیل خانواده صحبت کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

وکیل خانواده کیست؟

علم حقوق دارای شاخه‌های مختلفی بوده و حقوق خانواده یکی از زیر شاخه‌های این علم است. این شاخه از حقوق به دلیل اینکه که با اساسی‌ترین بنیان اجتماعی سروکار دارد دارای حساسیت بالایی است و هرگونه اشتباه در این زمینه قابل چشم پوشی نیست. بنابراین در این زمینه نیازمند بهره گیری از وکیل پایه یک دادگستری، متخصص و مجرب هستیم. همانطور که می‌دانیم دانش آموختگان حقوقی در دوره کارشناسی خود با تمامی گرایش‌ها و مطالب اساسی رشته حقوق آشنا شده و پس از اینکه وارد عرصه وکالت می‌شوند می‌توانند تمامی پرونده‌های حقوقی را قبول کنند. اما همانطور که اشاره شد مسائل خانواده بسیار حساس بوده و صرف تحصیل در رشته حقوق و دریافت پروانه وکالت نمی‌تواند بسیار کارساز باشد. بنابراین در زمینه خانواده نیازمند به کارگیری وکلای متخصص در زمینه حقوق خانواده هستیم. وکیل خانواده فردی است که به طور اختصاصی در زمینه مسائل مربوط به خانواده مثل طلاق، نکاح، نفقه، مهریه، اجرت المثل، نسب، فسخ، حضانت و... فعالیت می‌کند، دارای سابقه بالا در زمینه دریافت وکالت پرونده‌های خانواده و موفقیت در آنها است، به لحاظ شخصیتی فردی است که روحیه سازش دهنده را دارا بوده، نسبت به مسائل خانواده و قوانین این حیطه اشراف کامل دارد و دائماً در این زمینه دانش خود را به روز می‌کند. بنابراین بهتر می‌تواند چنین پرونده‌هایی را حل وفصل کند.

وکیل خانواده کیست؟

مزایای مشاوره با وکیل خانواده چیست؟

استفاده از وکیل در مسائل مربوط به خانواده سبب می‌شود که مدت زمان کمتری صرف شود. زیرا به دلیل عدم آشنایی کافی افراد با روند کار چنین پرونده‌هایی، ممکن است که به اشتباه مسیرهای دیگری را انتخاب کرده و زمان بیشتری را تلف کنند. از طرفی استفاده از وکیل سبب می‌شود که وکیل مربوط در نقش سازش دهنده عمل کرده وچه بسا زوجین در ابتدا به تفاهم رسیده و از جدایی منصرف شوند و یا اینکه در زمینه مسئله‌ای چون طلاق توافقات خود را مطرح کنند. همچنین مشاوره با وکیل خانواده سبب می‌شود که بسیاری از حقوق افراد تضعیف نشده و افراد بتوانند مسیر درست‌تری را انتخاب کنند.

انواع دعاوی خانوادگی که در حیطه کاری وکلای خانواده است کدامند؟ 

وکیل خانواده می‌تواند در تمامی حوزه‌های اختلافی مربوط به خانواده که شامل زوجین و فرزندان است وارد عمل شده و در این زمینه راهگشا باشد. در ذیل به نمونه‌هایی از دعاوی خانواده که وکلای خانواده با آنها درگیر هستند به صورت موردی می‌پردازیم:

  • ازدواج مجدد
  • شروط ضمن عقد
  • ازدواج مجدد
  • حضانت
  • امور راجع به غایب مفقود الاثر
  • تغییر جنسیت
  • ازدواج موقت 
  • تمکین زوجه و نشوز
  • مطالبه مهریه
  • استرداد جهیزیه
  • اجرت المثل ایام زوجیت
  • عده طلاق
  • فسخ نکاح
  • نفقه
  • ملاقات فرزندان
  • سرپرستی کودک
  • ولایت قهری فرزندان
  • قیمومت

انواع دعاوی خانوادگی


حق الوکاله یا هزینه وکیل طلاق


حق الوکاله یا هزینه وکیل خانواده

اساس پرداخت حق الزحمه وکلا برمبانی توافقی است که فی مابین وکیل و موکل منعقد شده است. بسته به اینکه پرونده در چه مرحله‌ای و خواسته چه میزان است، میزان کارساز بودن مشاوره و پیگیری وکیل، حق الزحمه متفاوت است. اما اگر در این زمینه توافقی حاصل نشود براساس آیین نامه‌ای که در این زمینه وجود دارد تعرفه مشخص می‌شود. در ادامه حق الزحمه هر مورد که توسط وکیل در این دعاوی دریافت می‌شود را بیان می‌کنیم:

  1. حق مشاوره: به ازای هرساعت بین 50 هزار تومان  تا 500 هزار تومان
  2. تنظیم لایحه، دادخواست، شکواییه و... ، نهایتا 5 میلیون تومان
  3. حق مطالعه پرونده، حداقل 200 هزار تومان و حداکثر 5 میلیون تومان
  4. دعاوی مالی ناشی از زوجیت، حداقل 500 هزار تومان و حداکثر 20 میلیون تومان
  5. دعاوی غیرمالی یا دعاوی که تعیین بهای خواسته ممکن نیست، حداقل 400 هزار تومان وحداکثر 30 میلیون تومان

مشاوره با وکیل خانواده به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در داداپ

باتوجه اینکه افراد در زندگی مدرن جدید به دلیل مشغله‌های کاری امکان مراجعه حضوری برایشان مقدور نیست. از طرفی مراجعه حضوری دارای هزینه‌های بالاتری نسبت به مراجعه غیرحضوری بوده و ترجیح افراد به استفاده از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی است.

گروه وکلای داداپ با بهره گیری از وکلای مجرب و متخصص در زمینه خانواده امکان استفاده از خدمات حقوقی در این زمینه را به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین فراهم کرده است. با استفاده از خدمات غیر حضوری و آنلاین کابران می‌توانند در پرونده‌های تخصصی خود وکیل متخصص در این زمینه را از بین وکلای مجرب با هزینه کمتری انتخاب کرده و همچنین در زمان خود صرفه جویی کنند.

برای مشاوره و انتخاب بهترین وکلا از سراسر ایران روی لینک رو به رو کلیک کنید: انتخاب بهترین وکیل

ویژگی های یک وکیل خانواده خوب و زبده

وکلا به دلیل اینکه به طور دائم به مراجع قضایی رفت و آمد می‌کنند و دائم در جریان سیر تحولات قانونی هستند، بهتر می‌توانند در پیگیری انواع پرونده‌ها مثمر ثمر باشند. ویژگی‌های یک وکیل خوب و کارآمد در امور خانواده  را  می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • به روز شدن دانش حقوقی، با توجه به اینکه علم حقوق دائماً در حال تغییر و تحول است. بنابراین یک وکیل زبده در زمینه پرونده‌های خانواده باید دائم دانش خود را به روز کرده و از اصلاحات قوانین برای کمک به موکل خود بهره گیرد.
  • داشتن تجربه در پرونده‌های مشابه  قبلی و موفقیت در آنها، استفاده از تجربیات در پرونده‌های سابق سبب می‌شود که مدت زمان کمتری صرف شده و وکیل از ابتدا میزان موفقیت خود در پرونده را ارزیابی کند. همچنین موفقیت در پرونده‌های قبلی سبب می‌شود که بهتر بتوان سطح وکیل را ارزیابی کرد.
  • فن بیان قوی، همانطور که می‌دانیم داشتن اطلاعات حقوقی برای پیشبرد پرونده به تنهایی کفایت نمی‌کند. بلکه یک وکیل خوب می‌بایست از زبان شیوایی برخوردار بوده و بتواند به درستی مفهوم خود را بیان کرده و از حقوق موکل خود در برابر طرف مقابل و مقام قضایی دفاع کرده و آنها را اقناع کند.
  • قابل اعتماد بودن وحسن شهرت، مسائل حوزه حقوق خانواده دارای حساسیت بالایی بوده و وکیل مربوط به این حوزه می‌بایست  عادل، رازدار و منصف باشد.
  • نگارش صحیح و علمی، بسیاری از وکلا در عین حال که دارای توان بالای علمی بوده، در خصوص نگارش و پیاده کردن مقصود خود دارای ضعف هستند. وکیل زبده علاوه بر اینکه دانش حقوقی بالایی دارد در نگارش و تنظیم اظهارنامه، لوایح، دادخواست و ... دقت عمل بالایی دارد.

ویژگی های یک وکیل خانواده خوب و زبده

سوالات متداول در مورد وکیل خانواده

  1. عواقب قانونی ترک منزل توسط زوجه چیست؟

اگر زن بدون اذن مرد منزل مشترک خود را ترک کند مرد می‌تواند علیه او اقدام کرده و زن ناشزه کند. در این صورت زن مستحق دریافت نفقه نخواهد بود.

  1. اجرت المثل چیست و تحت چه شرایطی به زوجه تعلق می‌گیرد؟

اگر زنی در منزل مشترک وظایفی که شرعاً و قانوناً بر عهده او نیست به قصد تبرع انجام ندهد می‌تواند معادل قیمت اعمال شده خود را از مرد دریافت کند.

  1. تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه چیست؟

مهریه عندالمطالبه به این معناست که زن هر زمان که بخواهد مهریه خود را دریافت کرده و مرد ملزم به پرداخت آن است. در صورتی که در مهریه عندالاستطاعه زن در صورتی می‌تواند مهریه خود را مطالبه کند که مرد توانایی مالی برای پرداخت را داشته باشد.

  1. در چه صورتی ازدواج موقت نیاز به ثبت دارد؟

براساس قانون حمایت خانواده در صورتی که زن باردار باشد و یا اینکه ثبت در عقد نکاح موقت به صورت شرط ضمن عقد باشد نیاز هست که نکاح موقت ثبت شود. اما باید توجه داشت که ثبت شدن آن سبب تبدیل این نکاح به نکاح دائم نمی‌شود. زیرا به لحاظ مهر و مدت با همدیگر متفاوت هستند.

  1. نفقه در چه صورتی جنبه کیفری پیدا می‌کند؟

براساس قانون مدنی و نیز قانون مجازات اسلامی در صورتی که مردی با وجود داشتن استطاعت مالی از پرداخت نفقه افراد واجد نفقه خودداری کند، مجازات خواهد شد. بر این اساس زن می‌تواند از طریق مراجع کیفری اقدام کرده و علاوه بر اینکه مرد باید نفقه را پرداخت کند مجازات هم خواهد شد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha