داداپ با داداپ حقتو داد بزن داداپ
خدمات حقوقی داداپ

وکیل جرایم پزشکی

  0
 2837

وکیل جرائم پزشکی چیست ؟

 جرایم پزشکی از گذشته تا به اکنون وجود داشته است اماانجام اعمال پزشکی در دنیای امروز فزونی یافته است و همین سبب افزایش تعداد جرایم پزشکی و تنوع در آن شده است.کمتر افرادی هستند که بتوانند به طور دقیق تشخیص دهند که اعمال پزشکی شامل جرم می شود یا قانونی می باشد به همین دلیل افراد ناگزیر از مراجعه به وکلای متخصص در این زمینه می باشند از این وکلا تحت عنوان وکلای جرایم پزشکی یاد می شود درست است که تمامی وکلا می توانند در زمینه جرایم وارد فاز دفاع از موکل خود بشوند اما باید این نکته را مدنظر داشت که جرایم پزشکی دارای پیچیدگی و قوانین خاص مربوط به خود می باشد و کمتر وکلایی هستند که در این زمیه تخصص و تجربه داشته باشند.
در واقع وکیل جرایم پزشکی فردی است که دانش آموخته حقوق بوده و دارای پروانه وکالت می باشد البته همین دانش عمومی جهت دفاع از موکل جرایم پزشکی کافی نبوده و وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی می بایست در زمینه این جرایم مطالعه گسترده ای داشته باشد ،نسبت به قوانین، آیین نامه ها و رویه تسلط بالایی داشته و سابقه دفاع در پرونده های پزشکی و موفقیت در آنها را داشته باشد. 

وکیل جرائم پزشکی

انواع جرایم و قصور پزشکی

قصور به معنای غفلت و عدم توجه می باشد و در مقابل تقصیر قرار می گیرد برخلاف قصور که از روی غفلت حادث می شود ،تقصیر از روی عمد واقع می شود.
قانون مجازات اسلامی مصادیق قصور پزشکی را شامل موارد ذیل می داند:

  • بی احتیاطی
  • بی مبالاتی
  • عدم رعایت نظامات دولتی
  • عدم مهارت

هرکدام از موارد مذکور می تواند سبب قصور پزشک در امر درمان گردد. قصورات پزشکی بدین جهت رخ می دهد که پزشک مربوطه احتیاط های لازم را لحاظ ننموده است .چنانچه موارد مذکور رخ دهد پزشک معالج مرتکب خطا شده است که در صورت اثبات ملزم به جبران خسارت می باشد.
 هرجا صحبت از جرم به میان می آید مقصود فعل یا ترک فعلی می باشد که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است در خصوص جرایم پزشکی نیز وضع به همین صورت است و مراد اعمالی است که در صورتی پزشکان مرتکب آن بشوند مجازات می شوند.
در ذیل مواردی که مشمول جرایم پزشکی می شوند را بیان می کنیم:

  • سقط جنین
  • صدور گواهی خلاف واقع
  • افشای اسرار بیماران
  • خودداری از کمک به مصدومین
  • و ... 

حتما بخوانید:تفاوت شکایت کیفری و داخواهی حقوقی


مزایای مشاوره با وکیل جرایم پزشکی چیست؟

 استفاده از وکیل پایه یک دادگستری در پرونده های حقوقی و کیفری دارای اهمیت به سزایی می باشد و از جمله پرونده هایی که دارای حساسیت و دقت بالایی می باشد پرونده های پزشکی  می باشد که افراد بدون استفاده از وکلای مجرب و متخصص در احقاق حقوق خود با مشکل مواجه می شوند. در ادامه به چند مورد از مزایای استفاده از وکلای پزشکی می پردازیم.

  • وکلا  قصور و تقصرات پزشکی به درستی شناخته و در دفاع از موکل خود به قوانین و ادله مناسب استناد   می کنند.
  • وکلای پزشکی به دلیل اینکه نسبت به قوانین و رویه قضایی آشنایی و تسلط بالایی دارند بهتر می توانند چنین پرونده هایی را هدایت کنند. 
  • استفاده از وکلای پزشکی سبب می شود که موکلان در وقت خود صرفه جویی نموده و پرونده خود را زودتر به نتیجه برسانند. استفاده از وکلای پزشکی  سبب می شود که افراد در طی مشاوره های حضوری و غیر حضوری نسبت به پرونده خود آشنایی نسبی پیدا کرده و نسبت به قوانین حوزه پرونده خود به آگاهی لازم دست پیدا کند.
  • استفاده از وکلا سبب می شود که ادله و مستندات لازم گردآوری شده و در زمان و مکان درست به کار گرفته شود.
  • استفاده از وکلا سبب می شود که حقوق افراد  ضایع نگردد.
  • استفاده از وکلا سبب شده که افراد در تنظیم لایحه، تنظیم شکایت نامه و ... دچار مشکل نشده و به راحتی بتوانند مقصود خود را بیان کرده و با استفاده از نگارش صحیح دفاع مناسب و محکمه پسندی را اعمال نمایند.
  • به دلیل اینکه وکیل دارای فن بیان قوی و شیوایی می باشد بهتر می تواند در سیر مراحل رسیدگی بهترین روند را پیش ببرد و در اقناع قاضی و فرد مقابل مثمر ثمر باشد.
  • با توجه به اینکه وکیل سابقه وکالت در پرونده های مشابه را دارد سبب می شود که علاوه بر کاهش هزینه و زمان از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری نماید. 
  • استفاده از وکیل سبب می شود که موکل در مراحل رسیدگی حاضر نشده و وکیل فرآیند را پیگیری نماید. 

مزایای مشاوره با وکیل جرایم پزشکی چیست؟

حق الوکاله یا هزینه وکیل جرایم پزشکی

حق الزحمه در واقع مبلغی است که در ازای خدمت وکیل به او پرداخت می گردد که در پرونده های مختلف متغیر می باشد. در خصوص پرونده های پزشکی  نیز وضع به همین شکل می باشد و مبلغ مشخصی قابل طرح نموده زیرا بسته به اینکه موکل چه خدمتی را دریافت می کند متفاوت بوده و از طرفی اساس قرار دادهای وکالتی بر مبنای توافق وکیل و موکل می باشد اما اگر توافقی در این زمینه حاصل نگردید حق الزحمه بر مبنای تعرفه قانونی که در آیین نامه مشخص شده است قابل پرداخت می باشد.

مشاوره با وکیل جرایم پزشکی به صورت تلفنی ،حضوری و آنلاین در داداپ

موسسات حقوقی با بهره گیری از وکلای متخصص در زمینه های مختلف خدمات  مفید و ارزشمندی را به افراد ارائه می دهند. یکی از موسساتی که به صورت حضوری و غیر حضوری خدمات حقوقی و مشاوره ای ارائه می دهد موسسه داداپ می باشد که افراد با استفاده از نرم افزار این موسسه می توانند به راحتی در خصوص  پرونده مورد نظر خود وکلای متخصص در زمینه پرونده خود را شناسایی نموده و با توجه به هزینه مورد نظر و همچنین، نزدیکی به محل سکونت خود وکیل خود را از بین وکلای این موسسه انتخاب نماید و در کمترین زمان و با پرداخت هزینه مناسب به حقوق خود دست یابد.یکی از موضوعاتی که دارای پیچیدگی و تخصص خاص می باشد مبحث مربوط به جرایم پزشکی می باشد که بدون استفاده از وکلای مجرب ممکن است حقوق افراد تضییع گردد بنابراین بهتر است که از خدمات وکلای متخصص این موسسه بهره مند شوید.

جمع بندی

جرایم پزشکی مفهومی نام آشنا می باشد و پزشکان نیز به سان تمام افراد جامعه در قبال عملکردهای خود مسئول می باشند.عامه مردم در این خصوص که پزشک دارای مسئولیت کیفری و مدنی بوده آگاهی چندانی ندارد و همین باعث تضییع حقوق این افراد می گردد.درست است که پزشکان قبل از انجام هرگونه اقدامی از مریض و اولیای او اخذ برائت می کنند اما این اخذ رضایت سبب نمی شود که اقدامات غیرقانونی و خلاص اصول و مقررات پزشکان بی ساسخ مانده و قابل تعقیب نباشد.بهتر است که افراد در صورتی که با خطا و قصور پزشک مواجه شدند به وکلای متخصص در این زمینه مراجعه کنند زیرا این افراد بهتر می توانند تشخیص دهند که اقدام پزشک عنوان و پیگیرد قانونی دارد یا خیر؟

اشتراک :

لازم به ذکر است که برخلاف تصورات عمومی اخذ برائت رافع مسئولیت مطلق پزشک نبوده و در صورتی که پزشک مرتکب تقصیر و قصور گردد دارای مسئولیت می باشد.
 

بله در صورتی که پزشکی اسرار بیماران خود را در غیر موارد قانونی فاش نماید مجازات خواهد شد.

خیر ،علاوه بر تقصیر، در صورت قصور نیز پزشک مسئولیت دارد.

سلام اولاً ملاک فقط نظریه پزشکی قانونی است و ثانیا می توانید به نظر پزشکی قانونی اعتراض کنید و بررسی کمیسیون پزشکی قانونی را خواستار شوید.موفق باشید

سلام بله میتوانید دادخواست مطالبه مبلغ دیه را با توجه به قصور پزشکی و عدم رعایت اصول فنی و نظامات حرفه ای علیه ایشان طرح نمایید_قبل از ثبت دادخواست اصلی می توانید یک دادخواست تامین دلیل با جلب نظر پزشکی قانونی در جهت حفظ دلایل موجود ثبت نمایید و با دستور شورای حل اختلاف جهت معاینه به مرکز پزشکی قانونی اعزام شوید_کلیه دلایل و مدارک دال بر انجام جراحی توسط ایشان را هم جهت ارائه به دادگاه جمع آوری کنید.

سلام_شکوائیه مبنی بر مطالبه دیه در نتیجه قصور پزشکی و عدم راعیت اصول فنی و نظامات دولتی پزشکی _صدور دستور جهت اعزام به پزشکی قانونی یا کمیسیون سازمان پزشکی قانونی_البته قبلش با یک پزشک مشورت کنید اگر جراحی پزشک خلاف اصول پزشکی بوده ایشان مسئول است،

درود بر شما، چنانچه دو شاهد مرد یا چهار شاهد زن بر ادعای خودتان دارید شکایت کنید_ در غیر اینصورت اقدام نکنید چرا که به دلیل نداشتن ادله منع تعقیب خواهد خورد _ باید شاهد از اینکه این دکتر شما را مورد درمان قرار داده یا عملیات پزشکی انجام داده مطلع بوده باشد_نسخه پزشکی _ برگه ویزیت _ رسید پرداخت وجه از ادله می باشند_موفق باشید

سلام در این خصوص شما ابتدا باید به شهادت شهود و مطلعین استناد کنید و ایشان را برای ادای شهادت اماده کنید و همچنین رسید و پرینت پرداخت حق الزحمه پزشک هم اثبات کننده خواهد بود _ از طرف دیگر پیشنهاد می شود قبل از طرح دعوا به پزشک متخصص یا پزشکی قانونی جهت دریافت نظر مشورتی در خصوص قصور یا عدم رعایت اصول و نظامات پزشکی برای خود دریافت کنید تا دعوا شما با مشکل مواجه نشود.

اگر شخصی از پزشک یا وکیل یا قاضی شکایت انتظامی نماید در صورت عدم اثبات یا عدم توان اثباتی تخلف منتسب عملش مشمول عنوان افترا نیست چون به صراحت ماده ۶۹۷ عمل انتسابی باید جرم باشد و تخلف ذیل عنوان جرم قرار نمی گیرد.

درود، گم شدن شناسنامه دلیل صادر نشدن گواهی فوت نیست و ارتباطی با شناسنامه ندارد_ اگر می خواهید گواهی انحصار وراثت بگیرید با استشهادیه و درخواست از طریق مراجعه به دفتر خدمات قضایی می توانید اقدام کنید و حتی المقدور می توانید درخواست استعلام از ثبت احوال را هم در درخواستتان ذکر کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha