داداپ با داداپ حقتو داد بزن داداپ
خدمات حقوقی داداپ

مهاجرت تحصیلی

  0
 1454

مسئله مهاجرت ازجمله مسائل موردعلاقه قشرجوان جامعه می باشد البته وجود تقاضای بالا نسبت به این امر سبب رقابتی شدن آن شده است.رقابتی شدن مهاجرت سهولت آن را با مشکل مواجه کرده است اما امکان مهاجرت را از بین نبرده است.برخی کشورها هستند که برای پذیرش مهاجر تحصیلی محدودیتی را اعمال نمی کنند مثل کانادا و استرالیا،دلیل عدم ایجاد محدودیت از سوی این کشورها جدب نیروی متخصص جهت پیشرفت در اقتصاد ملی و جبران کمبود نیروی کار می باشد.
البته به واسطه همین نیاز به تخصص‌های خاص، کمبود نیروی کار و یا تقویت اقتصاد و بازار کار است  که حتی پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز در این زمینه‌ها دارای نیاز و تقاضا هستند در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی  به کشورهای محبوب و رقابتی را دارید می بایست از مشاوره و راهنمایی متخصصین امر مهاجرت بهره گیرید.مقاله پیش رو در  خصوص مهاجرت تحصیلی ،مدارک رو روش های اخذ مهاجرت می باشد.

مهاجرت تحصیلی

شرایط تحصیل در خارج از کشور  

افرادی که خواستار تحصیل در خارج از ایران هستند می بایست یا از طریق بورسیه و یا از طریق آزاد اقدام به پذیرش بنمایند  مزیت بورسیه تحصیلی این است که در ان فرد اقدام به پرداخت هزینه تحصیل نمی نماید و در کالج یا دانشگاه بدون پرداخت هزینه تحصیل می نماید در صورتی که در پذیرش آزاد فرد می بایست هزینه تحصیل را متقبل شود که مبلغ چشم گیری می باشد.

مهاجرت تحصیلی و بورسیه

بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی به کمک های مالی ای گفته می شود که از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دانشجویان داده شده و دانشجو نیازی به بازپرداخت آن ندارد. در واقع دانشگاه محل تحصیل هیچ گونه هزینه ای را از دانشجو دریافت نکرده و در عین حال هزینه های وی را پرداخت می کند.

بورسیه های تحصیلی، معمولا توسط دانشگاه ها، ‌دولت ها،‌ افراد خیر و موسسات نیکوکاری و علمی ارائه می شوند تا فرصت تحصیل قشر های مختلف دانشجویان از هر کشوری فراهم شده و تحصیل از دانشجویان کم درآمد دریغ نشود.
اخذ بورسیه تحصیلی در میان بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند جذابیت زیادی دارد. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها تنها بخشی از هزینه تحصیل و برخی دیگر تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی را در بر می‌گیرد. بورسیه‌ها می‌تواند از طرف دانشگاه، دولت و یا یک موسسه آموزشی پژوهشی به دانشجویان بین‌المللی تعلق بگیرد. معمولا معیارهایی که در انتخاب دانشجویان برای بورسیه مورد نظر قرار می‌گیرد، شامل معدل و نمرات دانشجو، سوابق تحصیلی و رزومه پژوهشی وی می‌باشد. البته برخی از بورسیه‌ها هستند که متناسب با قومیت یا نژاد خاص (بورسیه مخصوص سیاه‌پوستان، یا آسیایی‌ها)، رشته تحصیلی (رشته‌های مهندسی، تجارت و...)، جنسیت (بورسیه ویژه زنان) و حتی نیازمندی مالی طراحی شده‌ و جامعه هدف محدودی را در بر می‌گیرند.
علاوه بر بورسیه، دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد تحقیقاتی و دکتری) را داشته باشند، می‌توانند با برخورداری از سوابق پژوهشی درخشان از طریق استاد سوپروایزر خود فاند دریافت کنند. به حالتی که در آن استاد علاوه بر هزینه‌های تحصیل دانشجو، هزینه‌ای را به صورت ماهیانه برای مخارج زندگی او اعطا ‌کند، فول فاند می‌گویند. برای دریافت فول فاند از استاد، دانشجویان باید حداقل دو مقاله isi، نمره زبان بالا و پرپوزالی متناسب داشته باشند. توجه داشته باشید که داشتن مدرک GRE در کشورهای آمریکا و کانادا می‌تواند شانس دریافت فاند و بورسیه شما را افزایش دهد. همچنین شما می‌توانید از طریق جستجوی اولویت‌های پژوهشی دانشگاه یا استاد مورد نظر، پروپوزال پیشنهادی خود را متناسب با نیازهای پژوهشی آن‌ها مطرح کرده تا شانس قبولی و فاند خود را به اندازه قابل توجهی بالا ببرید.

اقدام به مهاجرت از طریق موسسه مهاجرت تحصیلی

موسسه مهاجرت تحصیلی، زیرمجموعه ای از موسسات مهاجرتی هستند که اقدام به اعزام دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی سراسر جهان می کنند. موسسات مهاجرتی متشکل از مشاوران، وکلا و سایر کارمندان است که کاملا به قوانین و شرایط مهاجرتی بین المللی مسلط هستند. این موسسات خدماتی چون مشاوره، ارزیابی پرونده متقاضی، اقدام به اخذ پذیرش دانشگاه ها و مدارس، اخذ ویزای دانشجویی، اخذ ویزای گاردین و ... را ارائه می دهند. با توجه به تغییرات مداوم قوانین بین المللی مهاجرتی، پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی با یکی از موسسات مهاجرت تحصیلی مشاوره کنید. چرا که ممکن است با کوچک ترین سهل انگاری هزینه، زمان و موقعیت های مناسب مهاجرتی را از دست بدهید. این موسسات میتوانند یک راه روشن را برای ادامه تحصیل و زندگی در سایر کشورها را پیش پای شما بگذارند و حتی بعد از مهاجرت تحصیلی شما، خدمات تمدید ویزا، اخذ خوابگاه و ... که دردسرهای ریز و درشت خاص خود را دارند را برطرف کنند.
نکته:موسساتی مورد تایید و قانونی هستند که دارای مجوز از طرف وزات علوم باشند لذا در صورتی که می خواهید از طریق موسسات اقدام به مهاجرت کنید قبل از هرچیزی به مجوز این موسسات توجه نمایید.

ویزا

ویزای تحصیلی چیست؟

در صورتی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارید می بایست نسبت به دریافت ویزا نیز اقدام نمایید در واقع ویزای تحصیلی به معنای اقامت موقت می باشد و به این وسیله دریافت کننده ویزا امکان اقامت ،کار و تحصیل در کشور موردنظر را پیدا می کند.حداقل سن برای گرفتن ویزای تحصیلی، 4 سالگی است.

قبل از گرفتن ویزای تحصیلی، باید چه کارهایی انجام دهید؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی، ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید. پذیرش تحصیلی یعنی اینکه از دانشگاه موردنظرتان، اجازه ادامه تحصیل در رشته خاصی را بگیرید. در نتیجه، شما قبل از گرفتن ویزای تحصیلی باید مشخص کنید که در کدام رشته و کدام دانشگاه، قصد ادامه تحصیل دارید. برای انتخاب رشته و دانشگاه باید دقت کنید؛ زیرا باید چند سال از عمر و وقت خود را در آن دانشگاه و آن کشور بگذرانید.
 برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور به نکات زیر توجه کنید:

  • مطابقت داشتن کشور منتخب با روحیه و شرایط شما
  • مطابق بودن هزینه های پرداختی با بودجه شما
  • مطابق بودن زبان آموزشی با مهارت و علاقه و فهم  شما
  • مطابق بودن مهارت های و آموزش های اراده شده با خواست و علاقه شمت
  • معتبر بودن مدرک ارائه شده در ایران
  • معتبر بودن ایران و اسلام در آن  کشور

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به کشورهای  پیشرفته از نظر تکنولوژی و سطح زندگی در کنار مزیت هایی که برای مهاجران دارد دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم:
   1   . مزیت های مهاجرت تحصیلی
مهاجرت تحصیلی دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم: 

  • دسترسی به آموزش عالی و مدرک معتبر 
  • تقویت مهارت زبان
  • امکان فعالیت شغلی در کنار تحصیل
  • ارتقای کیفیت زندگی 
  • امکان ارتقای سطح زندگی اعضای خانواده

   2   . معایب مهاجرت تحصیلی 
مهاجرت تحصیلی در کنار مزایایی که دارد به دور از عیب و مشکل نیست در ادامه به نمونه هایی از معایب آن می پردازیم:
دوری از خانواده و دوستان
افزایش هزینه زندگی به دلیل پرداخت شهریه بالا برای تحصیل
اشتغال در کنار تحصیل جهت تامین هزینه ها

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

در خصوص اینکه چه مدارکی برای مهاجرت تحصیلی لازم است می بایست گفت که هر کشور، هر دانشگاه و هر رشته تحصیلی نیاز به ارائه مدارک متفاوتی از سوی فرد متقاضی می باشد. اما مدارک متداول برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا معمولا شامل موارد زیر می باشد:

  1. اصل پاسپورت
  2. مدارک هویتی شامل: شناسنامه و کارت ملی
  3. اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات (دیپلم-پیش دانشگاهی-لیسانس و...)
  4. اصل  مدرک زبان در صورت داشتن مدرک در این زمینه  
  5. ارائه مدارک آکادمیک گذرانده شده با مدرک معتبر
  6. رزومه ترجمه شده
  7. فیش واریز شهریه
  8. مدارک هویتی پدر و مادر (در صورت تاهل مدارک هویتی همسر)
  9. سند ازدواج در صورت تاهل
  10. اسناد مالکیت
  11. انگیزه نامه
  12. عکس 3در4

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی چقدر هزینه دارد؟

در خصوص هزینه مهاجرت تحصیلی باید گفت که در این خصوص نمی توان مبلغ مشخصی را بیان کرد  زیرا هزینه‌های تحصیلی در برخی کشورهای اروپایی رایگان بوده و در بقیه  کشورها نیز هزینه های اندکی می باشد و از سویی افراد می‌توانند با اخذ بورسیه یا کمک هزینه از برخی دانشگاه ها، این مخارج را تا حدود زیادی کاهش دهند.

وکیل مهاجرت تحصیلی

وکلای متخصصی در زمینه مهاجرت وجود دارند که در رشته حقوق بین الملل تحصیل کرده و یا اینکه با قواعد و مقررات حقوق بین الملل و مهاجرت به خوبی آشنا بوده ودر این زمینه تخصص و تبحر دارند که به آنها وکیل مهاجرتی گفته می شود در واقع وکیل مهاجرتی علاوه بر داشتن پروانه وکالت دارای تخصص و تجربه خاصی می باشد.وکیل مهاجرتی می تواند در امور مهاجرت، پذیرش تحصیلی، اخذ انواع ویزا مثل ویزای تحصیلی و کاری، ازدواج و تولد فرزند در کشوری دیگر و ... فعالیت کاملا تخصصی داشته باشند. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارید حتما از خدمات و تخصص وکلای مهاجرتی بهره گیرید زیرا بحث مهاجرت دارای ظرافت و حساسیت های خاصی می باشد. از آنجایی که این وکلا به امور مهاجرتی خصوصا امر تحصیل در سایر کشورها تسلط دارند و هر ساله قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف تغییر میکند، تجربیات آنها میتوانند راهنمای خوبی در راه پر پیچ و خم مهاجرت برای دانشجویان جوان باشند. 
سخن پایانی
اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی برای جوانان اهمیت فراوانی دارد و در این خصوص رقابت زیادی وجود دارد به همین دلیل کمک گرفتن از موسسات مهاجرتی و وکلای متخصص آنها برای پیشبرد بهتر و صرفه جویی در زمان و هزینه توصیه می شود.گروه وکلای داداپ با بهره گیری از وکلای متخصص مهاجرتی آماده ارائه خدمت به کاربران متقاضی امر مهاجرت می باشد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha