داداپ با داداپ حقتو داد بزن داداپ
خدمات حقوقی داداپ

مهاجرت از طریق ازدواج با فرد خارجی

  0
 2622

مهاجرت به دلایل مختلفی مثل ازدواج یا تحصیل می تواند رخ دهد .مهاجرت از طریق ازدواج به لحاظ قوانین بین المللی امری پذیرفته شده است و اکثر کشوها برای افرادی که از طریق ازدواج قصد مهاجرت دارند شرایط مساعدی را فراهم می کنند.برای اینکه فردی بتواند از طریق ازدواج اقدام به مهاجرت نماید باید ازدواج او حقیقی و صحیح بوده و واجد شرایط قانونی  کشور مقصد مهاجرت باشد.مهاجرت از طریق ازدواج برون مرزی می باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به کشورهای پیشرفته برای افراد به عنوان یک دغدغه و آرزو محسوب می شود زیرا فکر می کنند با مهاجرت به آن کشورها به زندگی ایده آل تری دست پیدا می کنند به همین دلیل از هر طریقی شده سعی می کنند که نسبت به اقامت اقدام کنند برای اینکه افراد بتوانند اقدام به مهاجرت به کشور دیگری بنمایند روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها ازدواج با تبعه  یا شهروندکشور مقصد می باشد.ازدواج با تبعه کشور مقصد برای مهاجرت کردن به لحاظ بین المللی مورد پذیرش اکثر کشورها می باشد و فرد متقاضی از طریق ازدواج با تبعه کشور مقصد اقدام به دریافت ویزا و اقامت می نماید اما باید توجه داشت که برای اینکه فرد بتواند از طریق ازدواج اقدام به مهاجرت نماید باید ازدواج منعقد شده اش حقیقی و صحیح باشد.مراد  از حقیقی بودن اثبات این امر است که ازدواج جنبه صوری نداشته و فقط برای مهاجرت و اخذ ویزا نبوده است.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

برای اینکه افراد بتوانند از طریق عقد ازدواج اقدام به مهاجرت نمایند صرف انعقاد  ازدواج کفایت نمی کند و شروطی لازم می باشد که باید به اثبات برسد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

  1. حقیقی بودن ازدواج:مراد از حقیقی بودن ازدواج این است که زوجین باید ثابت کنند که ازدواج آنها واقعی بوده و بین آنها علاقه و احساس وجود دارد و ازدواج فی مابین آنها صوری و تنها برای اخذ ویزا و مهاجرت نبوده است.
  2. تمکن مالی زوج:زوجه باید اثبات کند که همسرش تمکن مالی لازم برای امرارمعاش و تحمل هزینه های زندگی را دارا می باشد.
  3. تهیه مکان مناسب برای زندگی مشترک:زئج باید ثابت کند که می تواند مکان مناسب و درخوری برای شروع زندگی مشترک را مهیا کند.

گرفتن اقامت از طریق ازدواج

گرفتن اقامت از طریق ازدواج

افرادی که از طریق ازدواج اقدام به مهاجرت به کشور دیگری می نمایند این امکان برایشان فراهم می باشد که بتواننئ اقامت دائم و پاسپورت کشور مقصد را دریافت نمایند به این صورت که اگر در بازده زمانی که برایشان مشخص می شود همچنان به زندگی مشترک خود با تبعه ادامه داده و از او جدا نشوند می توانند درخواست اقات دائم و شهروندی را به سفارت مطرح نمایند.برای اینکه بتوانند پاسپورت کشور مقصد را دریافت کنند نیز باید ثابت کنند که از کشور مقصد رضایت کامل داشته و شرایط کشور موردنظر با روحیات  و فرهنگ آنها سازگاری دارد .
نکته: براساس قانون ایران در صورتی که یک مرد ایرانی با زن خارجی ازدواج کند زوجه به تابعیت کشور ایران در خواهد آمد اما اگر زن ایرانی با تبعه خارجی ازدواج کند زوج به تابعیت ایرانی در نمی آید.

فرآیند اخذ اقامت ازدواجی

 برای دریافت اقامت از طریق ازدواج ابتدا باید ازدواج به صورت رسمی ثبت شود، سپس شما باید به سفارت مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم درخواست ویزای ازدواج کشور مقصد را نماید. پس از بررسی مدارک و تایید صحت آنها توسط سفارت و تایید توان مالی همسر تبعه برای تامین مخارج زندگی مشترک، ویزای ازدواج برای فرد صادر می‌گردد. اعتبار این ویزا یک ساله و قابل تمدید خواهد بود. هر ساله در صورتی که ازدواج صورت گرفته کماکان پابرجا باشد و در صحت آن شبهه ای ایجاد نشود، ویزای ازدواج فرد تمدید خواهد شد. پس از حداقل سه سال تمدید ویزای ازدواج، متقاضی می‌تواند درخواست اخذ تابعیت بدهد.

مزایای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج

در صورتی که فردی بتواند از طریق ازدواج اقامت دائم کشور مقصد را دریافت کند از مزایای بسیاری برخوردار می شود که از جمله آنها:

  • دریافت حق اشتغال تمام وقت کشور مقصد
  • برخورداری از حقوق مساوی باشهروندان 
  • اخذ تابعیت کشور مقصد پس از گذشت مقرر حداقل سه ساله
  • پرداخت هزینه پایین جهت مهاجرت و هزینه های جانبی
  • درست است که اقامت از طریق ازدواج دارای مزایایی می باشد اما در کنارش معایبی نیز دارد که از جمله ـنها می توان به ایجاد احساس و علاقه بعد از ازدواج،روابط عاطفی سرد بین زوجین،داشتن مدرک زبان برای فرد متقاضی و الزام به اشتغال با درآمد بالا برای زوج اشاره کرد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق ازدواج

برای اینکه زوجین بتوانند از طریق ازدواج اقدام به اخذ ویزا و اقامت کشور مقصد بنمایند می بایست مدارک ذیل را ارائه دهند:

  • سند ازدواج و شناسنامه طرفین
  • مدارک شغلی همسر تبعه (که نشان‌دهند توانایی مالی وی برای تامین هزینه‌های زندگی مشترک باشد)
  • مدرک زبان
  • کارت پایان خدمت 
  • کپی از همه صفحات پاسپورت
  • کپی از کارت PR شخص اسپانسرگواهی عدم سوء پیشینه مرد
  • کارت‌ملی 

سوالات متداول در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج

   1   . آیا برای اینکه فرد بخواهد از طریق ازدواج اقدام به مهاجرت نماید شرایط خاصی لازم است؟
بله،صرف علقه زوجیت برای طرح این درخواست کفایت نکرده و می بایست حقیقی بودن عقد زوجین و همچنین توانایی مالی زوج جهت تامین هزینه های زندگی به اثبات برسد.
   2   . آیا مهاجرت از طریق ازدواج مخصوص کشورهای محدودی می باشد؟
مهاجرت از طریق ازدواج به لحاظ قوانین بین المللی امری پذیرفته شده است  و اکثر کشورها این نوع مهاجرت را قبول کرده اند بنابراین مختصص کشور خاصی نیست.

سخن پایانی
مهاجرت به کشورهای پیشرفته و دارای امکانات عالی برای نسل امروز به عنوان یک دغدغه بوده و به همین دلیل از طرق مختلف سعی دارند که نسبت به مهاجرت به کشور منتخب خود اقدام نمایند ازجمله طرقی که مهاجرت به کشورهای دیگر را سهل کرده است مهاجرت از طریق ازدواج است.برای اینکه ازدواج بتوانند منجر به مهاجرت و اخذ اقامت کشور مقصد شود می بایست قانونی و حقیقی صورت گرفته باشد.در صورتی که قصد اقامت از طریق ازدواج با اتباع و شهروندان خارجی را دارید از وکلای متخصص در حوزه حقوق بین الملل استفاده نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.گروه وکلای داداپ آماده ارائه خدمات در حوزه مهاجرت تحصیلی و ازدواجی به کاربران گرامی می باشد. 

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha